czwartek, 25 maja 2023

Kartoniki upominkowe z okazji Dnia Mamy

Cześć!

Mam dla Ciebie dzisiaj prostą i bardzo szybką inspirację. Będzie to idealne rozwiązanie na ekspresowe opakowanie małego upominku dla mamy. Z taką właśnie myślą stworzyłam to pudełeczko. Warto pamiętać jednak, że tego typu upominki są niezwykle uniwersalne i tak naprawdę od nas zależy jak udekorujemy i spersonalizujemy rękodzieło. Moim głównym zamysłem było to, aby pudełeczko pomieściło coś drobnego, taki prezent od serca.

Wydaje mi się, że w ostatnim czasie często zatracamy się w pędzie codzienności. Na wszystko brakuje czasu, wszystko robimy w pośpiechu. Nie ma chwili na to, aby stanąć i pomyśleć. Dlatego właśnie tą inspiracją chciałam położyć nacisk na drobne rzeczy, które często umykają w tej pogoni. A przecież nawet małe upominki są niezwykle wartościowe. Wszystko zależy od tego, ile włożymy w nie serca i pracy. Niekiedy wystarczy nawet samo słowo „dziękuję”.

Moim zdaniem właśnie Mamy są tymi osobami, które z całą pewnością zasługują na to słowo. A co powiesz na to, aby to „dziękuję” jeszcze delikatnie ozdobić i dołożyć do niego to małe „coś” co wywoła uśmiech na twarzy mamy? To jak? Zaczynamy? J


Z pewnością kojarzysz pudełeczka na ząbki mleczne, które wykonałam jakiś czas temu. Tym razem ponownie sięgnęłam po tablicę od WeR. Zapewne będę się powtarzać, ale muszę jeszcze raz podkreślić, że 1-2-3 PunchBoard to naprawdę rewelacyjne narzędzie, które daje wiele możliwości na tworzenie pudełek, kopert oraz kokardek papierowych. Świetne wprowadzenie do tego narzędzia nagrała Malwina. Filmik znajdziesz na YouTube Craftveny. Gorąco polecam obejrzenie go.

Dzisiaj ponownie wystąpi ta tablica w roli głównej  przy tworzeniu kartoników upominkowych z okazji Dnia Mamy. Ogromnym plusem tego narzędzia jest to, że posiada w zestawie instrukcję obsługi, w której wyszczególnione są wszystkie kroki konieczne do stworzenia kopert czy pudełek. Bez najmniejszego problemu można przejść cały proces z jej pomocą. Ja zdecydowałam się na wykonanie kwadratowych pudełeczek.

Jakiś czas temu podczas przeglądania mojej kolekcji stempelków zakupionych w Craftvenie, natknęłam się na zestaw od firmy My Favorite Things. Przyznam szczerze, że dość rzadko po niego sięgałam, dlatego postanowiłam to zmienić, tym bardziej, że zestaw ten zawiera stempelek wprost idealny na Dzień Mamy. Jak tylko przyuważyłam te myszki, od razu do głowy wpadł mi pomysł na mini pudełeczko z wykorzystaniem tej ilustracji.

Na początek wybrałam sobie papiery ozdobne, z których chciałam wykonać boxa. Zdecydowałam się na kwieciste wzory od Echo Park. Spodobały mi się pastelowe kolory, które dominują w tej kolekcji. Miałam też na uwadze to, aby papiery nie były zbyt wyraziste i nie zwracały na siebie dużej uwagi, ponieważ główną rolę ma grać stempelek.

Do wykonania pudełka wykorzystałam wspomnianą wcześniej tablicę od WeR. Wszystkie etapy wykonałam zgodnie z dołączoną instrukcją. Kiedy miałam już gotowe złożone boxy, udekorowałam je wstążeczkami „gnieciuchami” w kolorach dopasowanych do kolorystyki papierów ozdobnych. U Marty znajdziesz całą gamę kolorów tych wstążeczek.

Następnie przeszłam do stemplowania. Aby ilustracja była wyraźnie widoczna na wzorzystym papierze, postanowiłam użyć czarnego tuszu do odbicia konturów. Do pokolorowania stempelków tradycyjnie użyłam markerów alkoholowych. Na koniec dodałam kilka akcentów białym żelopisem. Kiedy przymierzałam stemple do pudełka, aby rozplanować kompozycję, doszłam do wniosku, że chcę jeszcze nieco złagodzić tło. W tym celu użyłam pergaminu, który doskonale się do tego nadaje. Dodaje efekt delikatnego zamglenia, jednak nie zakrywa całkowicie tego, co znajduje się w tle. Pergamin wykroiłam za pomocą okrągłego wykrojnika. Przykleiłam go do boxa używając taśmy dwustronnej. Warto pamiętać, że klej w takim przypadku mógłby rozmoczyć i pofalować pergamin, a tego zdecydowanie chciałam uniknąć.

Po zamocowaniu pergaminu przeszłam do układania kompozycji ze stempelków. Część z nich przykleiłam na płasko, a część na taśmę dystansującą. Tutaj też drobna uwaga: nie ma co szaleć z grubością taśmy lub kostek dystansujących, ponieważ osoba obdarowywana będzie patrzyła na to pudełko z góry, a wtedy wszystkie dystanse użyte do umocowania elementów na pudełku, będą widoczne.

Po przyklejeniu kompozycji dobrałam jeszcze dopasowane kolorystycznie MIXVENKI, aby dodać odrobinę blasku. W ostatnim czasie zdecydowanie królują na moim biurku i dodaję je do niemalże każdej pracy, jaką wykonuję. 




Tak oto zostało stworzone pudełeczko upominkowe na mini prezent dla mamy. Poszło raz, dwa, prawda? J

Pamiętaj, że wszystkie przedmioty użyte do wykonania inspiracji są podlinkowane pod postem. Życzę Ci wszystkiego kreatywnego i do „przeczytania” następnym razem. Uchylając rąbka tajemnicy, kolejna inspiracja spodoba się tym, którzy lubią prace interaktywne. J

 Produkty jakich użyłam do wykonania kartki są podlinkowane poniżej.

 

Produkty jakich użyłam do wykonania kartki są podlinkowane poniżej.

Tablica: 1-2-3 Punch Board

Papier do kolorowania markerami alkoholowymi

Czarny tusz do stemplowania

Zestaw stempli MFT (Pamiętaj, że w Craftvenie znajdziesz wiele różnych zestawów i wzorów stempli z różnych firm. Jeśli jakiś zestaw nie jest dostępny, zachęcam Cię do zerknięcia na pozostałe wzory, bądź do skontaktowania się z Martą. Być może będzie miała możliwość sprowadzenia takiego zestawu do sklepu)

Markery alkoholowe (przykładowe zestawy): zestaw Delicate, zestaw Browns

Zestaw białych żelopisów (ja użyłam rozmiaru 10)

Nożyczki Tim Holtz

Wykrojnik koła

Kalka A4 160 gsm

Taśma dystansująca 5m

Taśma dwustronna o szerokości 3 mm

Klej Eco Scrapbooking

MIXVENKI MM-001

Wstążki Old Fashion Ribbon (link do wszystkich kolorów)

https://www.craftvena.com/?s=fashion&post_type=product

0 Komentarzy:

Prześlij komentarz