czwartek, 11 maja 2023

KURS | Kolejny pomysł na zakładki! Kleo ARTer Ego

Cześć!

Dzisiaj przychodzę do Ciebie z bardzo prostą, aczkolwiek efektowną inspiracją. Po raz kolejny chcę przedstawić zakładki do książek, jednak w całkowicie innej odsłonie. Bardzo prawdopodobne, że już wcześniej udało Ci się odszukać poprzednie posty, w których prezentowałam zakładkę narożnikową, oraz zakładki w postaci szejkerów. Jeśli nie, to serdecznie zachęcam do odwiedzenia tych wpisów.

 


Tym razem zajmiemy się zakładkami na magnesik. Dla wielu osób wielkimi krokami zbliżają się wakacje. A dla tych, którzy niestety już nie mają tego przywileju korzystania z wakacji letnich, nadchodzi sezon urlopowy. Dla mnie zarówno wakacje w czasach szkolnych, jak i urlopy obecnie są doskonałą okazją do nadgonienia czytania pozycji z mojej domowej biblioteczki. Jeśli książka nie jest zbyt wymagająca, zdarza się, że sięgam po kilka z nich i czytam równocześnie. Oczywiście nie w tym samym momencie, ale na pewno wiesz, co mam na myśli. Wtedy doskonale sprawdza się duże zaplecze zakładek. We wcześniejszych postach wspominałam o tym, że z pewnością niektóre osoby mogą sobie zadawać pytanie: „po co zakładka? Mogę zagiąć róg strony książki.” Otóż nie. J Ja nie jestem zwolenniczką niszczenia książek i dlatego chcę pokazać wiele możliwości na wykonanie prostych zakładek i uratowanie kilku stron w książkach. To jak? Dołączysz do mnie? J

Tak jak wyżej wspomniałam, będzie to bardzo prosta inspiracja. Jej ogromną zaletą jest to, że w moim przypadku została wykonana tak naprawdę ze skrawków papieru, wstążeczki i magnesu. Można na nie wykorzystać pozostałe „Resztki Premium” jak to mówi Marta, z którymi zawsze trudno się rozstać i są magazynowane w folijkach, woreczkach i pudełeczkach. Również w przypadku tej inspiracji jest duża dowolność, ponieważ to Ty wybierasz sobie wielkość, kolorystykę, wzory na zakładce.

Do wykonania bazy zakładek potrzebne będą:

- Skrawki papierów ozdobnych

- Skrawki papierów kolorowych

- Skrawki białego papieru

- Resztki wstążeczek

- Skrawki taśmy magnetycznej lub maty magnetycznej

- Taśma dwustronna

- Taśma dystansująca

- Klej

- Nożyczki

- Wykrojnik dowolnego kształtu geometrycznego (w moim przypadku koło)

Na początek wybrałam sobie rozmiar wykrojników. Chciałam, aby moje zakładki nie były całkiem jednolite, dlatego postanowiłam wybrać na jedną zakładkę dwa rozmiary wykrojnika, jeden większy, jeden mniejszy tak, aby po sklejeniu ich powstała ozdobna ramka. Większe koło wykroiłam z papieru wzorzystego oraz z papieru białego. Dobrze aby te papiery były nieco grubsze, dzięki temu nie będą się zaginały i nie uszkodzą się. Te dwa większe koła to będzie nasza podstawa podstaw. Następnie wzięłam o jeden rozmiar mniejszy wykrojnik i z jego pomocą wykroiłam kółko z kolorowego papieru. Wybrałam sobie również stempelki, którymi chciałam ozdobić zakładki. Odbiłam je na papierze czarnym tuszem, aby ładnie wybijały się z kolorowego tła zakładki. Pokolorowałam tradycyjnie markerami alkoholowymi i dodałam nieco akcentów białym żelopisem


 

Kiedy koła są już wykrojone, można przejść do łączenia elementów i tworzenia zakładki. Mniejsze koło z kolorowego papieru nieco wytuszowałam i nakleiłam na nie pokolorowany wcześniej stempelek. Następnie pod mniejszym kółkiem użyłam taśmy dystansującej o małej wysokości, aby zakładka nie była zbyt trójwymiarowa i przykleiłam ozdobioną część na większe koło z papieru wzorzystego. Kolejną czynnością jest wymierzenie wstążeczki. Tutaj również masz dużą dowolność. Wszystko zależy od tego ile wstążeczki ma być widoczne. Ja postanowiłam, że chcę, aby nie były one zbyt długie. Pamiętaj, że po ucięciu wstążeczki, warto ją nieco przypalić zapalniczką, aby nie niszczyła się na końcach. Następnie za pomocą taśmy dwustronnej przymocowałam wstążeczkę do „lewej strony” wykrojonych kół tak, jak jest to zaprezentowane na zdjęciu. 

 



 

Warto solidnie przycisnąć wstążeczkę po doklejeniu, aby nic się nie odczepiło. Kolejnym krokiem jest zamocowanie taśmy magnetycznej lub skrawków maty magnetycznej. Pamiętaj aby przed doklejeniem magnesu po obu stronach zakładki sprawdzić, czy będą się przyciągać. Ja wykonałam to w taki sposób, że znalazłam skrawki, które się przyciągają, sczepiłam je ze sobą i wycięłam prostokątne elementy. Następnie po obu stronach przykleiłam taśmę dwustronną i najpierw oba złączone elementy nakleiłam na jedno z kółek, a następnie dokleiłam na górę drugą część zakładki. Krok ten masz zaprezentowany na zdjęciu. 

 


Tym oto sposobem zakładka jest gotowa. Ja na koniec dodałam od siebie jeszcze troszkę MIXVENEK, ponieważ nie byłabym sobą, gdybym ten krok ominęła. Jak Ci się podoba taki pomysł? Nic trudnego prawda? Osobiście wpadłam w ‘szał zakładkowy” i wykonałam ich aż pięć, mam nadzieję, że któraś wpadnie Tobie w oko i zainspiruje Cię. Produkty użyte do wykonania inspiracji znajdziesz poniżej.




 

Życzę Ci wszystkiego kreatywnego!

Produkty jakich użyłam do wykonania kartki są podlinkowane poniżej.

MIXVENKI: zestaw MD-004 oraz MD-024 (mniejsza pojemność MM-024)

Papier do kolorowania markerami alkoholowymi

Czarny tusz do stemplowania

Zestaw stempli (Pamiętaj, że w Craftvenie znajdziesz wiele różnych zestawów i wzorów stempli z różnych firm. Jeśli jakiś zestaw nie jest dostępny, zachęcam Cię do zerknięcia na pozostałe wzory, bądź do skontaktowania się z Martą. Być może będzie miała możliwość sprowadzenia takiego zestawu do sklepu)

Markery alkoholowe (przykładowe zestawy)

- delicate

- browns

Zestaw białych żelopisów (ja użyłam rozmiaru 10)

Nożyczki Tim Holt

Tusz Oxide Salvaged Patina

Aplikator do tuszowania

Wykrojnik koła Heffy Doodle 

Bloczek papierów ozdobnych od MFT

Kalka A4 160 gsm

Taśma dystansująca 9 mm 

Taśma dwustronna (płaska) 3 mm 

Klej Eco Scrapbooking

Butelki puste do kleju



 

0 Komentarzy:

Prześlij komentarz