środa, 3 maja 2023

Podróż z Kleo Arter Ego

 Dzień dobry!

Moją kolejną inspiracją chciałam nieco nawiązać do podróży. Bardzo często to właśnie dalekie wycieczki przewijają się w pomysłach do realizacji na kolejny rok. Dlatego ja postanowiłam przelać moje podróżnicze marzenie na papier.

Jak już zapewne wiesz, swoje prace opieram głównie na stempelkach. Dzisiaj nie będzie inaczej. J

Do wykonania kartki użyłam zestawu stempelków z firmy Heffy Doodle. Bardzo lubię ich wzory, ponieważ mają grubszy kontur, dzięki któremu perfekcyjnie nadają się do kolorowania za pomocą markerów alkoholowych. Dodatkowo wiele tych zestawów jest utrzymywana w jednym stylu graficznym. Jest to ogromną zaletą przy łączeniu różnych zestawów stempli na jednej inspiracji. 

 

 

Przygotowanie kartki zaczęłam od odbicia wzorów za pomocą tuszu na papierze przeznaczonym do markerów alkoholowych. Pamiętaj, aby tusz, którego chcesz użyć również był przystosowany do markerów alkoholowych. (Na samym dole podlinkowałam ten, który będzie idealny) Następnie koloruję stempelki i dodaję nieco akcentów białym żelopisem. Podczas kolorowania warto przemyśleć, jak ma wyglądać paleta barw. Mi bardzo sprawdza się ograniczanie palety do kilku kolorów, wtedy praca wydaje się bardziej spójna. Dobrze, gdy spora część elementów inspiracji nawiązuje do siebie, jednak warto pamiętać również o elemencie, który będzie na niej przyciągał wzrok.

Przeważnie jest tak, że w głowie mam już mniej więcej zarysowany plan na kartkę, jednak w trakcie realizacji wiele elementów ulega zmianie i to jest właśnie wspaniałe w tworzeniu. 

 

 

Kiedy stempelki są już pokolorowane przechodzę do dobierania elementów dodatkowych oraz do tła. Od pewnego czasu uwielbiam używać wykrojników bazowych i ramek. Wydaje mi się, że sprawiają one, iż praca jest bardziej dopieszczona i wykończona. W przypadku tej kartki postawiłam na wykrojnik cudownej rameczki, również od firmy Heffy Doodle, natomiast papier z jakiego wycięłam ramkę to wzór od firmy My Favorite Things. Doszłam do wniosku, że kratka będzie fantastycznie nawiązywać do tematu, który chciałam przedstawić na kartce. Chciałam Cię jednak ostrzec, że używanie ramek i wykrojników tła jest uzależniające. Z resztą tak samo jak kupowanie nowych cekinków, do których dojdziemy niebawem. J


Przygotowując tło, zawsze staram się nadać mu nieco głębi poprzez wytuszowanie niektórych elementów za pomocą tuszów Oxiede. Bardzo lubię matowe wykończenie jakie dają oraz fakt, że reagują z wodą, dzięki czemu można nią kilka razy chlapnąć wytuszowaną powierzchnię, wytrzeć kropelki i dodatkowa tekstura jest gotowa.

Składając całą kompozycję rozplanowałam sobie również, które elementy będą nieco z tyłu, a które zostaną umieszczone na kostkach dystansujących. Myślę, że tutaj Marta się ze mną zgodzi. W moim przypadku nie ma kartki bez kosteczek dystansujących. J Im bardziej przestrzennie rozłożone będą elementy, tym ciekawsza wydaje się kartka. Na sam koniec dodałam kilka przezroczystych holograficznych cekinków. Myślę, że są fantastycznym wykończeniem całości.

 

 
 

To jak? Wiesz już dokąd chciałabym się wybrać w tym roku? Jakie miejsce przedstawiałaby Twoja kartka o tematyce podróżniczej? Masz jakiś konkretny cel na najbliższe wycieczki? Koniecznie daj znać w komentarzu.  J

 Produkty jakich użyłam do wykonania kartki są podlinkowane poniżej.

Papierdo kolorowania markerami alkoholowymi

Czarnytusz Tsukineko do stemplowania 

Heffy Doodle - Zestaw stempli (Pamiętaj, że w Craftvenie znajdziesz wiele różnych zestawów i wzorów stempli z różnych firm. Jeśli jakiś zestaw nie jest dostępny, zachęcam Cię do zerknięcia na pozostałe wzory, bądź do skontaktowania się z Martą. Być może będzie miała możliwość sprowadzenia takiego zestawu do sklepu) 

Markery alkoholowe Spectrum Noir

Zestaw białych żelopisów (ja użyłam rozmiaru 10)

 Nożyczki Tim Holtz

Tusze Oxide:

- ciemny zielony Lucky Clover

- oliwkowy Crushed Olive

- miętowy Cracked Pistachio

- ciemny niebieski Salty Ocean

- jasny niebieski Salvaged Patina 

Aplikator do tuszowania

Bloczek papierów w kratę MFT

Cekiny PFT

Taśmy piankowe 6 mm szerokość i 9 mm szerokość 

Taśma dwustronna płaska, szerokość 3 mm

Kostki 3D  


Kleo ARTer Ego

0 Komentarzy:

Prześlij komentarz