czwartek, 2 maja 2024

Pudełko na kartkę - wersja chłopięca | DT Kleo ARTer Ego

 Cześć!

Melduję się z nową inspiracją na blogu. Trafiłam akurat na bardzo sprzyjający czas. Nie dość, że mamy majówkę i prawdopodobnie sporo osób właśnie korzysta z przedłużonego weekendu, to jeszcze zawitały do nas cudowne promienie słońca i ciepło. Myślę, że nie mogliśmy sobie wymarzyć lepszych okoliczności przyrody na te wolne dni.

Taka pogoda zawsze sprawia, że mam więcej chęci do działania i do głowy wpada mi więcej pomysłów. Z tego względu postanowiłam zaprezentować Tobie inspirację, która będzie nieco odmienną formą od kartek, które przeważnie tutaj pokazuję. Tym razem wpadłam na pomysł, aby przygotować pudełko. Może ono posłużyć za opakowanie na kartkę, ale również na drobny upominek. Mogą to być słodycze, mogą to być również  śpioszki, skarpetki i czapeczka z okazji narodzin maluszka lub nawet ramka na zdjęcie, która rozmiarem będzie odpowiadać opakowaniu. Jak zwykle możliwości są niezliczone.

Zanim przeszłam do realizacji projektu, zaopatrzyłam się w bazy pudełek, które są dostępne w Craftvenie. Znajdziesz je w różnych rozmiarach, odpowiadających rozmiarom kartek, jakie przeważnie się spotyka na polskim rynku. Ja wybrałam bazę w formacie C6. Tego typu bazy są doskonałym udogodnieniem i niebywale wygodną opcją, jeśli mamy w planie umieszczenie kartki okolicznościowej właśnie w pudełku.



Przyznam, że podczas mojej przygody z kartkami w zasadzie w ogóle nie sięgałam po pudełka i wszystkie przygotowane przeze mnie kartki i telegramy lądowały w kopertach. Zmieniło się to w chwili, gdy nieco posmakowałam kartek wielowarstwowych z wykorzystaniem wysokich kosteczek dystansowych. Wcześniej wysokość 3 mm była dla mnie sufitem, który pewnego dnia został przebity. Tak właśnie dotarłam na swojej kartkowej ścieżce do momentu, w którym musiałam zaprzyjaźnić się z pudełkami na kartki. Nie ukrywam, że nie była to łatwa relacja, ponieważ za każdym razem czułam presję, że takie pudełko, również powinno być udekorowane i najlepiej, jakby tematyką nawiązywało do kartki znajdującej się wewnątrz. Wiadomo oczywiście, że wiązało się to z dodatkowym czasem, jaki należy poświęcić na przygotowanie pudełka. Z czasem jednak doceniłam walory tego typu opakowań i od tego czasu, kiedy tylko potrzebuję ładnej oprawy dla trójwymiarowych kartek, staram się możliwie maksymalnie wykorzystać potencjał drzemiący w bazach na pudełka. Szczególnie spodobała mi się wersja z okienkiem. Dzięki niemu można stworzyć korespondującą ze sobą kompozycję.

Ogromnym plusem tych baz jest fakt, iż wszystkie wymiary są już wykonane i pozostaje jedynie zagięcie, złożenie oraz sklejenie bazy do trójwymiarowej formy pudełka. Podczas tego procesu bardzo przydadzą się takie akcesoria jak kość do bigowania, taśma dwustronna i szpikulec do zdejmowania błonki ochronnej z taśmy. Pamiętaj, aby przed sklejeniem pudełka, dobrze wyrobić i pozaginać wyznaczone krawędzie, dzięki temu składanie ścianek będzie o wiele prostsze.

Ja rozpoczęłam składanie pudełka od spodu. Zależało mi na tym, aby udekorować również wnętrze, dlatego też sprawdziłam wymiary elementów jakie miały być wklejone do środka i wycięłam je z papieru wzorzystego. Papierem ozdobnym pokryłam zarówno spód pudełka, jak i wewnętrzną stronę ścianek, dzięki czemu nawet jeśli pudełko nie będzie wypełnione w całości i znajdzie się w nim jedynie kartka, będzie wyglądało estetycznie.  

Kolejnym etapem było złożenie wieczka pudełka. Tutaj również rozpoczęłam od wymierzenia elementów, następnie zagięłam wszystkie oznaczone krawędzie i wkleiłam foliowe okienko. Po złożeniu wieczka, ozdobiłam je panelami papieru ozdobnego. Ścianki nie sprawiły problemu, jednak największym wyzwaniem okazało się przygotowanie panelu na górę pudełka. Musiał on mieć wycięte miejsce na okienko. Z pomocą przyszła mi tablica We R do tworzenia ramek. Bardzo polecam Ci to narzędzie, nie tylko do wykańczania pudełek, ale również do samodzielnego tworzenia ramek na kartki i inne dzieła Scrapowe. Mam ją już od dawna i od czasu do czasu po nią sięgam.


Kiedy pudełko było już oklejone panelami papieru ozdobnego, postanowiłam przygotować shaker w okienku. W tym celu docięłam folię oraz przygotowałam ramkę z taśmy dystansującej. Do shakera trafiły oczywiście niezawodne MIXvenki. Ponieważ od spodu wieczka widoczna była taśma dystansująca, przygotowałam kolejną ramkę korzystając z tablicy We R i nakleiłam ją w środku maskując nieestetyczne obramowanie taśmą.

Kolejnym krokiem było przygotowanie elementu dekoracyjnego przy pomocy wykrojnika Lawn Fawn w kształcie karuzelki dziecięcej. Po przygotowaniu karuzelki, nadszedł czas na stemple oraz kolorowanie ich. Sięgnęłam po zestawy Fly High oraz Elephant Parade. Jest to kolejna moja inspiracja z wykorzystaniem tego połączenia zestawów, tym razem jednak w tematyce chłopięcej. Do przygotowania stempli użyłam papieru przeznaczonego do markerów alkoholowych i tuszu memento w kolorze Rich Cocoa. Następnie pokolorowałam elementy markerami alkoholowymi i dodałam białe akcenty białym żelopisem.



Całą kompozycję wzbogaciłam o napis pochodzący z zestawu Mintay. Stemple zostały naklejone za pomocą kosteczek dystansowych 2 mm, 3mm oraz 5 mm. Na koniec w narożniku dodałam kokardkę  ze wstążki Old Fashion Ribbon.

Serdecznie zapraszam do przetestowania mojej inspiracji.

Życzę Ci wspaniałej majówki, dużo słońca i mnóstwo kreatywności!

Dodatkowe produkty jakich użyłam do wykonania kartki są podlinkowane poniżej:

Nożyczki

https://www.craftvena.com/produkt/102e-toni-narzedzia-do-wycinania-nozyczki-standardowe-1778-cm-dlugosc-calkowita-tytanowe-mikro-zabki-czarny-tonic-studios/

Buteleczki do kleju

https://www.craftvena.com/produkt/grii-vaes-narzedzia-i-akcesoria-do-klejenia-puste-butelki-z-cienkim-aplikatorem-2-szt-14-ml-pojemnosc-vaessen-creative/

Klej

https://www.craftvena.com/produkt/techniki-mocowania-klej-introligatorski-z-precyzyjna-koncowka-tuba-60-ml-pojemnosc-przezroczysty-po-wyschnieciu-eco-scrapbooking-miekka-butelka/

Gilotyna

https://www.craftvena.com/produkt/160e-toni-narzedzia-do-wycinania-gilotyna-15x22-cm-wymiar-powierzchnia-pracy-cale-centymetry-czarny-szary-tonic-studios-tim-holtz/




0 Komentarzy:

Prześlij komentarz