czwartek, 29 czerwca 2023

Inspiracja kartka pop-up Kleo ARTer Ego

Cześć!

Ostatnia moja inspiracja była dość potężnym opisowym tutorialem, dlatego dziś postanowiłam nieco wrzucić „na luz”. I dać Ci możliwość do tego, aby poniosła Cię fantazja i kreatywność. Nie będzie żadnych wyliczeń, mierzenia, wykreślania koła i innych tego typu rzeczy. Także zapraszam Cię do lekkiej lektury inspiracyjnej. J


Dziś odejdziemy też nieco od znanej tradycyjnej formy kartki i na chwilę przeskoczymy do formy trójwymiarowej. Pamiętam, że kiedy zaczynałam swoją przygodę z kartkami, no może nie tak całkiem na początku, ale kiedy już delikatnie „osiadłam” w temacie, zachwyciły mnie tak zwane Pop-up boksy. Byłam oczarowana tym, że z tak niepozornie wyglądającej kartki, można po otwarciu wyczarować coś tak zaskakującego i przestrzennego. Przez bardzo długi czas tworzyłam właśnie takie prace. Nie skłamię, jeśli napiszę, że przygotowywałam przynajmniej 3 boksy tygodniowo. Tak bardzo uczepiłam się tej formy, że chciałam ją dopracować do perfekcji. Sprawdzałam sobie różne metody klejenia bazy, różne odległości przyklejania dodatków. Zależało mi na tym, aby przygotować boksy możliwie jak najbardziej przestrzenne i „wybuchające” poza obręb bazy, a jednocześnie robić to w taki sposób, aby cała jego zawartość po zamknięciu zupełnie chowała się za ściankami. Wydaje mi się, że udało mi się osiągnąć mój cel, a przynajmniej osiągnęłam go w metodzie, która się dla mnie sprawdza.

Boksy również nauczyły mnie tego, że nie ma żadnych ograniczeń w łączeniu wzorów pochodzących od różnych marek. Forma trójwymiarowa cechuje się tym, że rządzi nią perspektywa, a jak to z perspektywą bywa, niektóre przedmioty znajdują się bliżej i są wyraźniejsze, natomiast inne przedmioty znajdują się dalej i ich kontur może być bardziej rozmyty. W tym przypadku doskonale sprawdzi się łączenie wzorów o grubych konturach, które mogą być wykorzystane bardziej z przodu inspiracji oraz tych o konturach cieńszych, które mogą tworzyć tło. Dzięki temu tło nie będzie się wybijało na pierwszy plan i nie przyćmi tego, co ma grać główną rolę w inspiracji. 

 



Przechodząc nieco od teorii do praktyki, jak zapewne widzisz na załączonych tutaj zdjęciach, przygotowałam właśnie mini boksa, w którym starałam się połączyć style dwóch firm stempelkowych. Jedną z nich jest LawnFawn, która ma wypracowany bardzo charakterystyczny i dobrze rozpoznawalny styl o grubej linii konturów, a drugą My Favorite Things, w przypadku której z kolei można spotkać różne style ze względu na współpracę z wieloma artystami, jednak w dużej mierze charakteryzują się delikatniejsza linią konturowania.

W mojej inspiracji wykorzystałam wspomniane wcześniej różnice i stworzyłam kompozycje opartą na dalszej perspektywie z delikatnymi liniami i bliższej z mocnym konturowaniem. Wydaje mi się, że dało to naprawdę ciekawy efekt.

Dodatkowo mam dla Ciebie jeszcze jedno wyzwanie poza zabawą perspektywą i miksowaniem stempli różnych marek. Spróbuj przestać myśleć szablonowo i zastanów się, co w Twoich inspiracjach mogłoby zaskoczyć. Jak zapewne widzisz, ja na inspiracji przeniosłam kojarzące się z zimą i chłodem pingwiny na słoneczną piaskową plażę. Mało tego, stempelek bałwana posłużył mi do stworzenia ulepionego z piasku pingwinka a wzór kulek śniegowych zamieniłam na kulki piaskowe. Również drogowskaz z Bieguna Północnego zamienił się w plażowy znak wakacyjny. Przekształciłam również igloo w piaskowy domek, niestety nie zmieścił się w obecnej inspiracji, może następnym razem. Jednak zachęcam Cię do myślenia „out of the box” i tworzenia zaskakujących prac, które niejednokrotnie będą zdumiewać nawet Ciebie. Jestem ciekawa jakie metamorfozy stemplowe przeprowadzisz w swoim Scrap-Kąciku i jakie fascynujące prace wyjdą spod Twojej ręki.

Koniecznie oznaczaj Martę i Craftvenę w postach, aby możliwe było odszukanie Twoich prac. Oczywiście zachęcam do regularnego śledzenia bloga oraz mediów społecznościowych. Do przeczytania następnym razem. Życzę Ci dużo kreatywności J

 Produkty jakich użyłam do wykonania kartki są podlinkowane poniżej

Wykrojnik boks pop-up Heffy Doodle (wróci ponownie do sprzedaży na początku lipca):

Tablica do bigowania We R wersja mała :)

Papier do kolorowania markerami alkoholowymi Heffy Doodle

Brązowy  tusz do stemplowania Rich Cocoa

Zestawy stempli (Pamiętaj, że w Craftvenie znajdziesz wiele różnych zestawów i wzorów stempli z różnych firm. Jeśli jakiś zestaw nie jest dostępny, zachęcam Cię do zerknięcia na pozostałe wzory, bądź do skontaktowania się z Martą. Być może będzie miała możliwość sprowadzenia takiego zestawu do sklepu)

 - penguin party (pingwinki)

- fly hight (zwierzaki w balonie)

- s'more tge merrier (zwierzaki i ognisko)

Markery alkoholowe (przykładowe zestawy)

https://www.craftvena.com/produkt/spec_noir-elementy-pismiennicze-markery-alkoholowe-zestaw-multikolor-4-sztuki-illustrator-spectrum-noir-delicate/

https://www.craftvena.com/produkt/specn-cs6-bro-spec_noir-elementy-pismiennicze-markery-alkoholowe-zestaw-brazowe-6-sztuk-spectrum-noir-browns/

Zestaw białych żelopisów (ja użyłam rozmiaru 10)

Nożyczki Tim Holtz

Taśma dwustronna o szerokości 3 mm

Klej Eco Scrapbooking

Buteleczki do kleju z precyzyjnym aplikatorem

Tusze Oxide https://www.craftvena.com/?s=oxide&post_type=product

Aplikator do tuszowania

Pędzelek do blendowania

Wykrojnik liście Lawn Fawn (możemy sprowadzić na zamówienie) 


0 Komentarzy:

Prześlij komentarz